packagingclub_topLogo2packagingclub_topLogo2packagingclub_topLogo2packagingclub_topLogo2
  • صفحه اصلی
  • بیوگرافی
  • پروژه ها
  • مقالات

تست طراحی بسته بندی و اشتباهات رایج

منتشر شده توسط آریا فروزان در ۱۱ خرداد ۱۴۰۱

تست طراحی بسته بندی و اشتباهات رایج

طراحی بسته بندی اغلب یک عنصر فراموش شده است یا عنصری کم اهمیت تر از سایر عناص ارتباطی محسوب می شود.  عدم انجام آزمایش طراحی بسته بندی یا تکیه بر تصمیمات اتاق طراحی می تواند منجر به اشتباهات پرهزینه شود! اما، هنگامی که تصمیم به انجام آزمایش طراحی بسته بندی  محصول می شود، چندین دام وجود دارد که باید از آنها اجتناب کرد.

 

  1. اجازه ندهید طراح یا گروه طراحی به عنوان مصرف کننده نظر دهند!

این زمانی اتفاق می افتد که برای هدایت طراحی خود به گروه های متمرکز یا فقط تحقیقات محدود تکیه می کنید. در حالی که این تحقیقات محدود نقش مهمی در درک و به دست آوردن اطلاعات برای ورود به طراحی ایفا می کند ولی نباید تنها منبع شما باشد.

 

  1. فراتر از تکنیک های آزمایش طراحی بسته بندی سنتی عمل کنید .

بازاریابان از لحاظ تاریخی بر پرسشنامه های کمی یا کیفی برای آزمایش طراحی بسته بندی تکیه کرده اند. مشکل این رویکردها این است که پاسخ دهندگان منبع قابل اعتمادی برای یادآوری و توصیف رفتار خود نیستند. مردم تمایل دارند توضیح منطقی در مورد چرایی انتخاب خود ارائه دهند، در حالی که در واقع عوامل ناخودآگاه دیگری بر تصمیم‌گیری‌ها تأثیر می‌گذارند که حتی از آنها آگاه نیستند.

 

ترکیب تصمیم گیری منطقی و ناخودآگاه قوی ترین راه برای به دست آوردن بینش های مورد نیاز است. این لزوماً به معنای انجام مطالعات تحقیقاتی متعدد، افزایش هزینه و بازه‌های زمانی طولانی نیست بلکه مطالعات را می توان برای استخراج داده های مختلف طراحی کرد

 

  1. در محیط خرید یا استفاده تست کنید.

یکی از بزرگترین اشتباهاتی که در تحقیقات طراحی بسته بندی می توان مرتکب شد، عدم آزمایش در یک موقعیت واقعی است. این  کارمی تواند منجر به تصمیماتی در طراحی بسته بندی شود که در رسیدن به اهداف تجاری ناکام هستند. برای پیدا کردن بینش بسته بندی قوی، آزمایش در مکان واقعی برای اندازه گیری رفتار واقعی مشتری بسیار مهم است. در نظر گرفتن عوامل احساسی، محیط رقابتی و غیره تنها راه برای تصمیم گیری مطمئن و درست است.

علم بسته بندی سال هاست که مورد مطالعه قرار گرفته است و مطمئناً چیزهای بیشتری برای یادگیری وجود دارد. آژانس طراحی بسته بندی شما نیز تجربه ای در نحوه کار بسته بندی دارد. با این حال، همه خریداران و گروه‌های هدف مصرف‌کننده  بنا به دسته، کانال، محیط رقابتی و وضعیت استفاده، متفاوت رفتار می‌کنند. بدون مشاهده واقعی و درک اطلاعات مصرف کننده، شما در خطر اشتباهات پرهزینه هستید.

 

۴٫اهداف تجاری را درفعالیتهای تحقیقاتی  به وضوح بیان کنید.

به طور کلی، بینش در تحقیقات بازار، از جمله تحقیقات بسته بندی، می تواند خوب باشد نبود اهداف تجاری در فعالیتهای  تحقیقاتی منجر به بینش هایی می شود که یا عملی نیستند یا به نیازهای تجاری مربوط نمی شوند.

برای تست طراحی بسته بندی شرایط اجرا را باید جوری اماده کرد تا اشتباهات پر هزینه اتفاق نیفتد

تکیه کرده اند. مشکل این رویکردها این است که پاسخ دهندگان منبع قابل اعتمادی برای یادآوری و توصیف رفتار خود نیستند. مردم تمایل دارند توضیح منطقی در مورد چرایی انتخاب خود ارائه دهند، در حالی که در واقع عوامل ناخودآگاه دیگری بر تصمیم‌گیری‌ها تأثیر می‌گذارند


دیدگاهتان را بنویسید لغو پاسخ

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *


© 2018 Packeging Club. All Rights Reserved. Bold Pencil Team